Uspješno završen projekt “Sigurnost djece na internetu”

Uspješno završen projekt “Sigurnost djece na internetu”

Lidija KraljRezultati projekta “Sigurnost djece na internetu”, koji je realiziralo pet škola iz Hrvatske, uz financijsku potporu Europske unije, predstavljeni su 4. prosinca 2014., na konferenciji održanoj u CARNetu. Rezultat je kvalitetan školski kurikulum o sigurnom korištenju interneta i više od 800 različitih obrazovnih sadržaja – za učenike, učitelje i roditelje – koje su izradili učitelji i stavili ih besplatno svima na raspolaganje na mrežnoj stranici projekta petzanet.HR i na YouTube kanalu. Projekt je vodila OŠ Veliki Bukovec, s partnerima OŠ Popovača, OŠ “Mladost” iz Osijeka, OŠ Gripe iz Splita i OŠ “Mato Lovrak” iz Nove Gradiške.

Voditeljica projekta Lidija Kralj, učiteljica matematike i informatike u OŠ Veliki Bukovec na konferenciji je istaknula kako prostojeći kurikulum u osnovnoj školi ne propisuje čak ni minimum znanja o odgovornom i sigurnom korištenju interneta, računala i mobilnih tehnologija koja bi djeca trebala imati. – Uložili smo zato svoje znanje i entuzijazam uz financijsku podršku EU te razvili sadržaj koji sada svi kolege učitelji mogu obrađivati prosječno jedan sat mjesečno u sklopu nastave – istaknula je L. Kralj, pozivajući sve škole da iskoriste ove vrijedne, metodički oblikovane sadržaje na dobrobit svojih učenika. Zajedno s njom, način rada na ovim sadržajima prezentirali su Darko Rakić iz Popovače, Zehra Delić iz Osijeka, Vesna Lončar Cindrić iz Nove Gradiške i Tea Toplak iz OŠ Veliki Bukovec.

Tijekom 16 mjeseci, koliko je projekt trajao, suradnici u projektu izradili su školski kurikulum, koji je organiziran u četiri modula prema dobi učenika (1./2. razred, 3./4., 5./6. i 7./8. razred) te u pet cjelina: informacije, komunikacija, stvaranje sadržaja, sigurnost i rješavanje problema. Neke od tema obuhvaćenih kurikulumom su zaštita osobnih podataka, pravila komunikacije i ponašanja na internetu, opasnosti društvenih mreža, dijeljenje i autorska prava, krađa identiteta, digitalni tragovi, kritičko vrednovanje informacija i sprečavanje elektroničkog nasilja.

Udžbenici i priručnici su pripremljeni u PDF i flip formatima, a pripremljeni su i e-udžbenici u virtualnoj učionici i multimedijski obrazovni sadržaji s igrama i animiranim pričama privlačnim za djecu. Originalne online igre napravljene su za sve uzraste učenika kako bi kroz razne problemske situacije mogli vježbati i razvijati motoričke sposobnosti te usvajati primjerene obrasce ponašanja za odgovorno i sigurno korištenje interneta, računala i mobilnih tehnologija.

Tijekom cijelog projekta više od 5400 učenika i roditelja iz pet županija bili su uključeni u različite aktivnosti, a u posljednjoj fazi projekta školski kurikulum vrednovale su škole koje sudjeluju u projektu i vanjski savjetnici, a provedeno je i pilot testiranje 440 učenika i roditelja. Sve su škole u sklopu projekta opremljene i mobilnom učionicom koja ima interaktivnu ploču s projektorom i ukupno 120 tablet računala s tipkovnicom za učenike.

Na predstavljanju rezultata projekta bila je i savjetnica pravobraniteljice za djecu Maja Flego.