Izbornik

Mladi savjetnici pravobraniteljice održali predavanje “Čitati je lako, pitaj nas kako!”

Mladi savjetnici pravobraniteljice održali predavanje “Čitati je lako, pitaj nas kako!”

U Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu 13. studenoga 2018. predstavnici Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu održali su predavanje “Čitati je lako, pitaj nas kako!”. Njihovo je predavanje održano u sklopu Nacionalne kampanje za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom “I ja želim čitati!” Hrvatskoga knjižničarskog društva i Ureda pravobraniteljice za djecu, kao jednog od partnera u kampanji. Ovim je događajem ujedno obilježen Mjesec hrvatske knjige 2018.

Članovi Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu održali su predavanje o teškoćama čitanja i disleksiji, s kojima se susreću njihovi vršnjaci, za učenike nižih i viših razreda Osnovne škole Dr. Ivana Merza u Zagrebu. Učenike je na početku pozdravila voditeljica Nacionalne kampanje za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom “I ja želim čitati!” Željka Miščin, predsjednica Hrvatskoga knjižničarskog društva dr. sc. Dijana Machala, uime gradonačelnika Zagreba pozdravio ih je pročelnik Gradskoga ureda za zdravstvo dr. Vjekoslav Jeleč te, uime pravobraniteljice za djecu, njezina savjetnica Ivona Salaj.

Članovi Mreže mladih savjetnika Niko Radujković, Karla Škrlec, Patricia Čretni, Lana Miličević i Fran Baretić osmislili su ovo predavanje kao interaktivnu radionicu s djecom. Radionicu su vodili Karla, Niko i Patricia. Prvi dio radionice bio je iskustveni te su mladi savjetnici pokušali djeci dočarati kako tekst vide djeca i mladi s teškoćama u čitanju. Nekoliko dobrovoljaca iskusilo je na svojoj koži kako izgleda tekst u kojem se slova pomiješaju i “plešu” te koliko je napora potrebno uložiti da bi se takav tekst pročitao.

Zatim su mladi savjetnici razgovarali s djecom o samom poremećaju čitanja, o teškoćama na koje nailaze djeca i mladi s teškoćama u čitanju te načinima kako im se može pružiti pomoć i podrška. Naglasili su kako se djeci i mladima s teškoćama u čitanju ne treba rugati niti ih ismijavati zbog toga. Pomogli su djeci da shvate koliko je važno razumjeti tuđe potrebe te pružiti pomoć drugima da zajedničkim snagama prevladaju izazove s kojima se susreću. Također su napomenuli da se učitelji i profesori, a posebice stručni suradnici, trebaju više aktivirati i pridonijeti prepoznavanju ovoga poremećaja i kreiranju podrške učenicima za lakše svladavanje obrazovnih sadržaja.