Izbornik
MMS predstavlja djeci svoju Strategiju protiv vršnjačkoga nasilja

U “Maloj kući dječjih prava”, nakon što su na konferenciji za novinare predstavili javnosti svoju Strategiju protiv vršnjačkoga nasilja “Stop tišini koja boli!”, članovi MMS-a odradili su 4. listopada 2016. još jedan važan djelić te svoje strategije – sastali su se i s djecom. U posjet su im došla djeca iz SOS Dječjeg sela Lekenik te srednjoškolci, učenici Gimnazije Tituša Brezovačkog iz Zagreba, koji se aktivno bave debatom.

Njihovi domaćini, uz pravobraniteljicu Ivanu Milas Klarić i savjetnicu Davorku Osmak Franjić, bili su članovi MMS-a: Antonija Radoš, Nika Latinčić, Kana Halić Kordić, Domagoj Topić, Adrian Berkić, Gabriela Markešić i Elena Škrtić. Pravobraniteljica je najavila njihov rad i pozvala sve prisutne da svojim mišljenjima i iskustvima pomognu da svi zajedno bolje razumijemo problem vršnjačkoga nasilja kako bismo mu se zajedno mogli učinkovitije suprotstaviti.


Mladi savjetnici potom su predstavili gostima svoj rad i ulogu u Mreži mladih savjetnika te ih upoznali sa svojim prijedlozima za sprečavanje psihičkog nasilja među djecom, isključivanja i izoliranja djece. Iznijeli su i kako su odlučili svojom strategijom upozoriti na odgovornost svih za sprečavanje “nevidljivoga” psihičkog nasilja.

Uslijedila je živa rasprava o najrazličitijim oblicima vršnjačkoga nasilja, o dobrim i ne baš tako dobrim pristupima u radu s djecom, o neučinkovitosti predavačkih metoda o ovim temama i potrebi da se djecu motivira i angažira pristupima koji ih više uključuju i daju im aktivnu ulogu.


Djeca su iskreno priznala da slušanje izlaganja o štetnosti nasilja među djecom i potrebi njegovog sprečavanja uglavnom ne postiže kod djece željeni cilj, odnosno da to većinu djece neće ni zainteresirati, a kamo li pokrenuti na stvarnu akciju u sprečavanju nasilja.


Zanimljivi filmovi, predstave, radionice i rasprave prikladniji su put djelovanja na djecu i mlade i za njih privlačniji način informiranja o prevenciji nasilja. Srednjoškolci su pritom iznijeli i niz vlastitih iskustava i ocjena o ponašanju i interesima svojih vršnjaka, što je važno dobro upoznati ukoliko se želi učinkovito komunicirati s njima i uključiti ih u aktivni rad na sprečavanju nasilja među djecom.