Izbornik

O pravima djece na Školi medijske kulture

O pravima djece na Školi medijske kulture

Trakoscan 1Sedamnaesta Škola medijske kulture “dr. Ante Peterlić”, uspješan program neformalnog obrazovanja nastavnika i medijskih pedagoga koji ostvaruje Hrvatski filmski savez, održan je u hotelu Trakošćan u Bednji od 18. do 28. kolovoza 2015. godine. Među brojnim sadržajima iz teorije filma i praktičnih vještina u svladavanju filmskog i multimedijskoga jezika našlo se mjesta i za predavanje o zaštiti prava djece u medijima, koje je održala savjetnica pravobraniteljice za djecu Maja Flego.   

Polaznici ove škole su pretežno nastavnici hrvatskog jezika koji u okviru nastave provode i program medijske kulture, zatim nastavnici drugih predmeta i odgojitelji u predškolskim ustanovama te voditelji dječjih i školskih i izvanškolskih filmskih i radijskih  družina. Bogati program škole odvija se kroz početni i napredni stupanj seminara medijske kulture, uz metodičke vježbe, kao i radionice za igrani, dokumentarni, eksperimentalni film, radio-reportažu, digitalnu fotografiju, kameru i snimanje te montažu. Predavači i voditelji su istaknuti stručnjaci afirmirani u Hrvatskoj i u svijetu, kao što su: dr. Hrvoje Turković, dr. Midhat Ajanović, Rada Šešić, dr. Bruno Kragić, dr. Tomislav Šakić, dr. Irena Paulus, Carmen Lhotka i drugi. Osim usvajanja znanja i vještina kritičke analize medijskih sadržaja, polaznici uče i sami stvarati kvalitetne fotografije, filmove i radijske emisije, upoznaju jezik suvremenih medija i načine kako posredovati ta znanja i vještine djeci i mladima.  

U izlaganju pod naslovom “Mediji i dječja prava – pogled iz Ureda pravobraniteljice za djecu” M. Flego je predstavila rad i inicijative pravobraniteljice za djecu u području zaštite prava djece u medijima te istaknula osobitu važnost prava djece na pristup informacijama i sudjelovanje u medijima, utemeljenih u Konvenciji o pravima djeteta. Time je naglasila važnost stvaranja pozitivnih medijskih sadržaja za djecu koji pridonose dobrobiti djece, kao i važnost dječjega medijskog stvaralaštva u afirmiranju dječjih prava u društvu. Pozvala je sudionike Škole medijske kulture da u svojim sredinama i dalje nastave razvijati medijsku pismenost djece, danas iznimno važnu s obzirom na medijsko okruženje u kojem djeca odrastaju, te da potiču djecu i pomažu im da se kvalitetno izražavaju putem medija.