Izbornik
Radionica za MMS: Kakav spolni odgoj mladih?

rukeUred pravobraniteljice za djecu organizirao je u Zagrebu i u svojim regionalnim uredima u Osijeku, Rijeci i Splitu radionice o temi “Kakav spolni odgoj mladih” za članove Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice (MMS). U radionicama je sudjelovalo 17 članova MMS-a.

Radionica u Splitu održana je 13. prosinca, u Zagrebu 14., Osijeku 17. i u Rijeci 21. prosinca 2011. godine. U uvodnom dijelu radionica članovi MMS-a su informirani o kampanji Vijeća Europe za zaustavljanje seksualnog nasilja nad djecom “Jedno od pet”, u čije provođenje se i aktivno uključio i Ured pravobraniteljice za djecu. Jedna od planiranih aktivnosti, s čim su upoznati na godišnjem sastanku Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu u Valbandonu (9.-11. rujna 2011.) je i radionica “Kakav spolni odgoj mladih”. Na sastanku u Valbandonu je izrađen i akcijski plan koji se odnosio na uvođenje sadržaja zdravstvenog odgoja u škole, a koji bi uključivao i područje koje se odnosi na spolnost.

Na radionici je članovima MMS-a ponuđen izazov detaljnije razrade pitanja kakav bi taj zdravstveni/spolni odgoj mladih trebao biti. U vezi s time postavljena su sljedeća pitanja:

–          Na koji način djeca danas dobivaju informacije vezane za spolnosti i odgovorno spolno ponašanje?

–          U kojem razredu bi djeca u školi trebala dobiti prve informacije koje se odnose na spolnost?

–          Tko bi im u školi te informacije trebao dati (učitelji, stručni suradnici, školski liječnik…)?

–          Na koji način bi sadržaji trebali biti prezentirani (kakva edukacija, koliko bi trajala, koliko često bi se organizirala itd.) ?

Razgovor se vodio i o tome koja vrsta informacija je djeci i mladima važna, što po njihovom mišljenju pridonosi razvoju osobe koja će se ponašati odgovorno prema sebi u tom području svog života, u kolikoj su mjeri važne informacije o anatomiji (koje dobivaju na nastavi Prirode i Biologije), imaju li potrebu za učenjem i razgovorom o međuljudskim odnosima između spolova (primjerice o istraživanjima o ponašanju spolova: po čemu su slični, po čemu su različiti, kako se mogu bolje razumjeti i sl.). Jedno od pitanja bilo je i koje sadržaje ponuditi u kojoj dobi, tj. pojedinim fazama odrastanja, u području odgoja i obrazovanja za odgovorno spolno ponašanje. Razgovaralo se i tome kako s djecom raditi na prevenciji seksualnog zlostavljanja i iskorištavanja i na koji način im ponuditi informacije.