HrvatskiEnglish
azanas

KALENDAR 2017.

kalendar naslovna2017



IZLOŽBA

izlozba„POZNAJEM I POŠTUJEM DJEČJA PRAVA“

14.jpg

Djeca kažu

17.jpg

zastitanajboljeg

centar za sigurniji internet logo

ratifyOP3

Predstavljena Strategija razvoja sustava podrške žrtvama i svjedocima Ispis E-mail
Srijeda, 22. veljače 2017.

Pravo pravdaCentar za suočavanje s prošlošću Documenta s organizacijama civilnog društva i predstavnicima ministarstava pravosuđa i unutarnjih poslova predstavili su 22. Veljače 2017., u Zagrebu, Nacionalnu strategiju razvoja sustava podrške žrtvama i svjedocima u Hrvatskoj za razdoblje do 2020. Na skupu je sudjelovala i pravobraniteljica za djecu Ivana Milas Klarić.
Sudionici skupa podsjetili su javnost na nužnost ostvarivanja cijelog niza temeljnih prava žrtava kaznenih djela i na potrebu razvijanja povjerenja u pravosudni sustav. Pomoćnica ministra pravosuđa za kazneno pravo i probaciju Vesna Šimundža Nikolić rekla je kako je to ministarstvo u saborsku proceduru uputilo izmjene Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji i ZKP-a u kojima su ugrađene odredbe i direktive o zaštiti žrtava kaznenih djela.
Pravobraniteljica za djecu Ivana Milas Klarić upozorila je na probleme u zaštiti djece koja su žrtve kaznenih djela, budući da Ured pravobraniteljica dobiva brojne pritužbe roditelja koji se žale na dugotrajnost sudskih postupaka i na niske kazne zlostavljačima. Djeca-žrtve često su izložena višekratnim ispitivanjima na policiji, u centrima za socijalnu skrb i na sudovima, što ih dodatno viktimizira. Također je istaknula da, kad je riječ o najtežim kaznenim djelima, poput seksualnog nasilja nad djecom, zaštitne mjere ne funkcioniraju i da bi rokovi zastare trebali biti duži.
Voditeljica Documente Vesna Teršelič kazala je da puno žrtava nema odgovarajuću podršku iako se pravosudni sustav razvija te su proteklih godina napravljeni veliki koraci, posebno u pogledu podrške u sudnicama što je uvelike humaniziralo rad pravosuđa. Koordinatorica Nacionalnog pozivnog centra za žrtve kaznenih djela Ana Pšeničnjak izvijestila je o radu tog Centra, koji je u tri godine postojanja zaprimio više od 4500 poziva, a kao glavni problem uočili su neinformiranost građana o njihovima pravima.