Izlaganje o dječjoj participaciji u školi na međunarodnoj konferenciji u Splitu

Savjetnica pravobraniteljice za djecu Davorka Osmak Franjić, prof. psihologije, sudjelovala je na 14. Međunarodnoj konferenciji u području obrazovanja pod nazivom “Education Reforms: The Role of Policy and Educational Research”, koja je održana od 2. do 3. lipnja 2022. na Filozofskom fakultetu u Splitu.

U sklopu konferencije savjetnica pravobraniteljice D. Osmak Franjić je u koautorstvu s izv. prof. dr. sc. Ivanom Borić i Andreom Ćosić, mag. pead. soc. s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, objavila rad “Uloga glasa učenika u transformaciji obrazovnih praksi – iskustva iz razdoblja pandemije”, koji je, uime autorica, predstavila Andrea Ćosić.

Rad se bavi iskustvima učenika u ostvarivanju participativnih prava u školama u Hrvatskoj u vrijeme pandemije. Sudionici istraživanja bila su djeca u dobi od 14 do 16 godina, a podaci su prikupljeni metodom online fokus grupa. Na temelju provedene rasprave s djecom proizlazi zaključak kako se pandemija nepovoljno odrazila na ostvarivanje participativnih prava djece, osobito one čija je participacija u školi i zajednici i inače bila vrlo ograničena, zbog životnih uvjeta koji djecu mogu učiniti ranjivom.

Provedena rasprava s djecom još jednom je pokazala kako djeca imaju jasnu sliku o načinu na koji bi ostvarivanje njihovog prava na sudjelovanje/participaciju moglo biti bolje. Prije svega, riječ je o potrebi njegovanja kulture dijaloga između odraslih i djece u školama, koji se temelji na međusobnom poštovanju i uvažavanju različitih perspektiva.