U Vukovaru se školovanje djece srpske nacionalnosti odvija po takozvanom modelu A, na jeziku i pismu nacionalne manjine, što znači da obrazovni program djeca pohađaju odvojeno. Ovaj skup i cjelokupno istraživanje usmjereno je traženju odgovora na ključno pitanje: odgovara li postojeći način školovanja potrebama i najboljim interesima djece i kako se oni mogu uspješno realizirati.
Na ovom, trećem u nizu skupova (prva dva održana su 2003. i 2009.) javnosti su prezentirani rezultati desetogodišnjeg longitudinalnog istraživanja stavova prema školovanju u Vukovaru. Istraživanje su proveli Odsjek psihologije Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Društvo za psihološku pomoć uz financijsku podršku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva. Terenski dio istraživanja proveden je u Vukovaru u tri točke: 2001., 2007. i 2011. Voditelji istraživanja su prof. dr. sc. Dean Ajduković i prof. dr. sc. Dinka Čorkalo Biluški.
U raspravu o rezultatima istraživanja koja je uslijedila nakon njihove prezentacije, uključili su se sudionici istraživanja (učenici, roditelji, nastavnici, stručni suradnici) te predstavnici Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Vladinog ureda za prava nacionalnih manjina, lokalne i regionalne samouprave te manjinske zajednice. Rezultati istraživanja i preporuke sa skupa, a u svjetlu integracije zajednice, prava na izbor načina školovanja manjina i mogućnosti unapređenja školovanja, bit će upućene nadležnim tijelima i zainteresiranoj javnosti, posebice onoj u Vukovaru u kojem se još uvijek osjećaju posljedice rata u vidu nacionalne podijeljenosti. Skup je pratila i savjetnica pravobraniteljice Sanja Vladović. (Foto: Vinkovci.com.hr)