U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i uz podršku Ministarstva kulture i medija, te Ministarstva znanosti i obrazovanja, od 2. do 8. svibnja 2022. održat će se 5. Dani medijske pismenosti.
Glavni ciljevi ovoga projekta su podizanje svijesti javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima, stvaranje prilika za medijsko obrazovanje što većeg broja građana, posebice djece i mladih, te podrška nastavnicima i odgojiteljima osiguravanjem obrazovnih materijala za razvoj medijske pismenosti.
Ove godine u fokusu Dana medijske pismenosti je važnost medijskog obrazovanja s naglaskom na kritičko razmišljanje, razumijevanje medija i njihovog funkcioniranja, prepoznavanje dezinformacija te razumijevanje utjecaja influencera, prikrivenog oglašavanja i algoritama koji određuju koje informacije i sadržaji nam se nude na internetu i društvenim mrežama i tako utječu na naše stavove i stvaranje slike o svijetu oko nas, ključnim društvenim temama i događajima.
Potrebu za isticanjem upravo ovih tema pokazali su rezultati međunarodnog projekta EduMediaTesta, u sklopu kojeg je 2021. Agencija za elektroničke medije provela testiranje razine medijske pismenosti učenika iz 15 srednjih škola diljem Hrvatske. EduMediaTest je pokazao da srednjoškolci nisu dovoljno upoznati s načinom funkcioniranja medija i digitalnih platformi, niti dovoljno svjesni da se medijske poruke proizvode prema određenim pravilima i da mogu imati dodatno ili skriveno značenje, odnosno da mladi imaju nedostatne vještine za kritičko razumijevanje sadržaja, kao i za prepoznavanje dezinformacija.
U Dane medijske pismenosti mogu se uključiti vrtići, škole, fakulteti, knjižnice, kina, medijske kuće, udruge i druge ustanove koje mogu organizirati predavanja, radionice, filmske projekcije, panel diskusije i druge događaje – uživo ili online. Najave svih aktivnosti u okviru 5. Dana medijsku pismenosti mogu se pratiti u Rasporedu događanja.
Na portalu medijskapismenost.hr, koji je glavna komunikacijska platforma Dana medijske pismenosti, već je dostupno 29 obrazovnih materijala i 18 video lekcija, koji su od objave prvih materijala 2018. do sada preuzeti više od pola milijuna puta, a u pripremi su i novi materijali.
U sklopu ovogodišnjih Dana medijske pismenosti organiziran je i filmski natječaj za osnovnoškolce i srednjoškolce uz temu “Influenceri i mi”, koji je bio otvoren do 15. travnja.
Više o 5. Danima medijske pismenosti pročitajte ovdje.