Susret pravobraniteljice za djecu s učenicima Prve riječke hrvatske gimnazije

Susret pravobraniteljice za djecu s učenicima Prve riječke hrvatske gimnazije

U okviru izvannastavne aktivnosti građanskog odgoja i obrazovanja “Škola i zajednica”, učenici Prve riječke hrvatske gimnazije susreli su se s pravobraniteljicom za djecu Helencom Pirnat Dragičević 3. veljače 2025. godine u Rijeci.

Ove školske godine u sklopu građanskog odgoja i obrazovanja riječki gimnazijalci obrađuju temu “Utjecaj digitalizacije na motoriku s posebnim naglaskom na djecu i mlade” stoga su se njihova pitanja za pravobraniteljicu za djecu odnosila na izazove u zaštiti djece u digitalnom okruženju i na društvenim mrežama, preporuke pravobraniteljice za uspostavljanje ravnoteže između korištenja digitalnih sadržaja i potrebe za fizičkom aktivnošću djece te na istraživanja o povezanosti između vremena provedenog na ekranima i problema s razvojem motoričkih sposobnosti kod djece.

Pravobraniteljica za djecu istaknula je kako su današnje generacije djece digitalni urođenici, u čije ruke roditelji daju digitalnu tehnologiju već u najranijoj dobi, zbog čega se zalaže za sustavno uvođenje digitalne pismenosti u odgojno-obrazovni sustav, počevši od vrtića. Razvoj digitalne pismenosti potreban je i roditeljima, odgojiteljima te učiteljima/nastavnicima kako bi se djeci i mladima omogućio siguran pristup korištenju digitalnih uređaja u skladu s njihovom dobi i na način koji im ne šteti, već podupire njihov razvoj.

„Djeca danas veliki dio vremena provode u digitalnom okruženju, a to nosi određene posljedice. Na određeni način to postaje i zdravstveni problem, jer vodi prema pretilosti, kao i do poremećaja u držanju i ravnoteži, ali i do mentalnih teškoća. Zbog toga je važno je da im se ponudi alternativa u stvarnosti koja će ih potaknuti da izađu iz digitalnog okruženja“, napomenula je pravobraniteljica.

Dodala je i kako je odgovornost na odraslima da djecu poduče kritičkom razmišljanju, prepoznavanju lažnih vijesti, ali i lijepom ponašanju na društvenim mrežama, kao i da ih potiču na fizičku aktivnost koja treba u većoj mjeri biti zastupljena u školskom kurikulmu.