Povodom obilježavanja Svjetskog dana prava djeteta, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu organizirao je 22. studenoga 2024. znanstveno – stručni skup pod nazivom Dječja prava – prioritet pojedinca i(li) zajednice, na kojem je Davorka Osmak Franjić, prof. psihologije i savjetnica pravobraniteljice za djecu, održala plenarno predavanje. Cilj ovog skupa je pružiti podršku profesionalcima i institucijama koje se bave zaštitom dječjih prava, omogućujući svakom djetetu uvjete za rast i razvoj u sigurnom okruženju. Na skupu su sudjelovali odgojitelji, učitelji, stručni suradnici i ravnatelji koji sudjeluju u odgoju i obrazovanju djece, znanstvenici i studenti. Sudionike skupa uvodno su pozdravile Daria Kurtić, prof., v.d. ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje i izv.prof.dr.sc. Višnja Rajić, Učiteljski fakultet, članica Programskog odbora stručnog skupa.
Savjetnica pravobraniteljice je Učiteljskom fakultetu zahvalila na odluci i ustrajnosti u sada već tradicionalnoj organizaciji stručnog skupa koji se bavi temom dječjih prava te je istaknula kako je važno da dječjim pravima, kao pojedinci i zajednica, pristupamo kao prioritetu budući da prava koja su svakom djetetu zagarantirana UN-ovom Konvencijom o pravima djeteta predstavljaju temelj i okvir za osiguranje zadovoljenja potreba svakog djeteta. Njihovo ostvarivanje put je prema cjelovitom razvoju djeteta kao ljudskog bića u svim područjima razvoja. U izlaganju se osvrnula na prijave povreda dječjih prava koje pristižu Uredu pravobranitelja za djecu, a sudionike skupa uputila je na publikaciju Ureda u kojoj su sažete preporuke, prijedlozi i stajališta pravobraniteljice o zaštiti prava i interesa djece u odgojno-obrazovnim ustanovama, u kojoj su sadržane i preporuke Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu.
Govorila je i o odnosu odraslih prema dječjim pravima s kojima se suočavamo u svakodnevnom radu, o važnosti dječje participacije u sustavu odgoja i obrazovanja, o tome što smo o doživljaju participacije djece u školi saznali od odraslih i djece u istraživanju Participacija djece u školi, kao i o tome što su o poticaju dječjoj participaciji u istraživanju rekla djeca, a što odrasli. Izlaganje je završila porukom odraslih koji rade u sustavu odgoja i obrazovanja i djece o važnosti njegovanja i izgradnje dobrih odnosa u školi (između odraslih i djece, odraslih međusobno i djece međusobno) kao važnoj pretpostavci izgradnje kolektiva u kojima se i djeca i odrasli osjećaju prihvaćeno i dobro.
Plenarna predavanja održali su i doc.dr.sc. Dario Babić s Fakulteta prometnih znanosti pod nazivom Prioritet zajednice: promicanje prometne sigurnosti i kulture, koji je govorio o čimbenicima sigurnosti i rizika u prometu te o važnosti rada s roditeljima i djecom na podizanju svijesti o tome što sve mogu učiniti kako bi povećali razinu sigurnosti djece u prometu. Izv. prof.dr.sc. Andrijana Višnjić-Jevtić, prodekanica za nastavu i studente Učiteljskog fakulteta je održala izlaganje pod nazivom Dječja prava: Društvo na ispitu odgovornosti, u kojem se fokusirala na pitanje razine ostvarivanja prava djeteta tijekom njegovog ranog razvoja i dostupnosti predškolskog odgoja i obrazovanja te standarda zaštite u ovome trenutku ovisno o mjestu rođenja djeteta.
Nakon plenarnih predavanja uslijedili su prikazi dobre, inspirativne prakse rada djelatnika dječjih vrtića, škola i drugih stručnjaka koji rade s djecom i za djecu, između ostalih Centra za odgoj i obrazovanje Goljak i Dječjeg gradskog vijeća Grada Opatije, koji su se uglavnom odnosili na načine na koji odrasli u svojim sredinama potiču dječju participaciju.