Od 10. do 12. travnja 2025. na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci održan je javnozdravstveni kongres “Kajetan Blečić” s međunarodnim djelovanjem, u organizaciji Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Primorsko-goranske županije. Ovaj trodnevni kongres okupio je vodeće stručnjake iz područja medicine, javnog zdravstva i znanosti s ciljem zajedničkog promišljanja i pronalaska rješenja za suvremene javnozdravstvene izazove. Kroz niz kvalitetnih predavanja, diskusija i primjera dobre prakse, kongres je još jednom potvrdio svoju važnost kao forum razmjene znanja i pokretač pozitivnih promjena u zdravstvenom sustavu.
Savjetnica pravobraniteljice za djecu Danijela Žagar sudjelovala je na panel raspravi „Školarci i adolescenti u fokusu: izazovi modernog okruženja – Poteškoće učenja, primjereni oblici školovanja, potpore i pomoći“ održanoj 11. travnja 2025., zajedno sa stručnjacima iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Primorsko-goranske županije, Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Centra za autizam Rijeka, Agencije za odgoj i obrazovanje, Ekonomske škole Mije Mirković Rijeka te Centra za odgoj i obrazovanje Rijeka. Savjetnica pravobraniteljice za djecu predstavila je aktivnosti Ureda pravobranitelja za djecu te najčešće povrede prava djece s teškoćama u razvoju u sustavu predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog sustava obrazovanja i potrebe djece.
Na ovom je kongresu ponovno istaknuta potreba za integriranim pristupom u zaštiti zdravlja koji prepoznaje povezanost zdravlja ljudi i okoliša. Uspješna zaštita zdravlja danas podrazumijeva suradnju različitih struka, interdisciplinarno razumijevanje problema i snažnu povezanost s lokalnim zajednicama. Jedna od tema koja je privukla veliku pozornost odnosila se na izazove u radu s djecom i adolescentima u vremenu kada digitalizacija, preopterećenost informacijama, utjecaj društvenih mreža i opći pritisak okoline stvaraju dodatne zahtjeve prema mladima. U tom kontekstu, stručnjaci su naglasili važnost otvorene, empatične i suvremene komunikacije, aktivnog slušanja te razvoja emocionalne sigurnosti kroz obitelj, školu i zajednicu. Također je posebna pozornost posvećena djeci s teškoćama u razvoju, kroničnim bolestima i invaliditetom te oblicima pomoći i školovanja prilagođeni njima. Naglašena je težnja za njihovom integracijom u redovne škole, s fokusom na optimalni oblik školovanja koje će učeniku omogućiti uspjeh i sreću koju treba imati baš svako dijete te suradnja svih dionika u procjeni primjerenih oblika školovanja, kao i partnerstvo s roditeljima.