Izbornik

Rasprava o inkluzivnom obrazovanju u Splitsko-dalmatinskoj županiji

Rasprava o  inkluzivnom obrazovanju u Splitsko-dalmatinskoj županiji

Split.Pojisan.malaNa inicijativu Ureda pravobraniteljice za djecu, u splitskoj Osnovnoj školi Pojišan 29. svibnja 2014. održana je rasprava o inkluzivnoj odgojno-obrazovnoj praksi osnovnih škola na području Splitsko-dalmatinske županije. Sudionici rasprave bili su većinom ravnatelji, stručni suradnici i učitelji osnovnih škola koji imaju izravno iskustvo obrazovne inkluzije.

 

Uz njih, u raspravi su sudjelovali i voditeljica Odjela za prosvjetu, kulturu, sport, informiranje i tehničku kulturu pri Uredu državne uprave u Splitsko-dalmatinskoj županiji Nansi Ivanišević, stručni savjetnik za prosvjetu u županijskom Upravnom odjelu za prosvjetu, kulturu i sport Ante Radovčić, viši savjetnik za programe odgoja i obrazovanja Grada Splita Mate Omazić, voditelj Službe prosvjetne inspekcije – Područne jedinice Split Jurica Botić, viša savjetnica iz Agencije za odgoj i obrazovanje Luči Lončar i Đurđica Kaurloto Martinić. Bili su tu i predstavnici posebnih odgojno-obrazovnih ustanova, zatim Centra za socijalnu skrb Split, Županijskog stručnog vijeća defektologa i Županijskog stručnog vijeća ravnatelja osnovnih škola, predstavnici organizacija civilnog društva, liječnici i roditelji djece s teškoćama u razvoju.

Raspravu su vodile pravobraniteljica za djecu doc. dr. sc. Ivana Milas Klarić i njezina savjetnica Ivona Salaj, a sudjelovala je i savjetnica iz splitskog ureda pravobraniteljice Ana Babić. Na raspravi je bilo riječi o strukturi i načinu formiranja posebnih odgojno-obrazovnih grupa i posebnih razrednih odjeljenja i o opravdanosti njihova ustrojavanja od 1. do 4. razreda osnovne škole, o statusu učenika s teškoćama u razvoju koji usporedo pohađaju dvije osnovne škole, o otežanom upisu tih učenika u e-maticu, o edukaciji odgojno-obrazovnih radnika te o utvrđivanju psihofizičkog stanja djeteta.

Zaključci s rasprave bit će upućeni Ministarstvu znanosti obrazovanja i sporta.