Izbornik

Predstavljena knjiga “Psihologija – mediji – etika”

Predstavljena knjiga “Psihologija – mediji – etika”
medijietikaU  sklopu Tjedna  psihologije, 19. veljače 2010. u Novinarskom domu u Zagrebu predstavljena je knjiga “Psihologija – mediji – etika: iskustva i promišljanja za bolju suradnju”, čiji su nakladnici Društvo psihologa Istre i Naklada Slap. Knjiga je nastala na temelju izlaganja,  preporuka i zaključaka 16. godišnje konferencije psihologa, održane u listopadu 2008., a autorica jednoga priloga u njoj je i zamjenica pravobraniteljice za djecu mr. sc. Maja Gabelica Šupljika.

Predstavljanje knjige vodila je Jasenka Pregrad, psihologinja i psihoterapeutkinja, jedna od urednika knjige i predsjednica Programskog odbora 16. godišnje konferencije hrvatskih psihologa, a tom prilikom govorili su i psihologinja Vesna Rusjan, Ljuština, glavni tajnik Hrvatskog novinarskog društva Vladimir Lulić, recenzenti dr. Vladimir Kolesarić i dr. Marijana Grbeša, psihologinja Maja Vučić, kao UNICEF-ova ambasadorica dobre volje i nakladnik Krunoslav Matešić.

U radu 16. godišnje konferencije psihologa posvećene medijima sudjelovali su brojni  psiholozi, novinari i medijski stručnjaci. Na njoj su, kao pozvani predavači, sudjelovale pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić, s izlaganjem “Ugrožavanje dječjih prava u medijima, pogled iz Ureda pravobraniteljice za djecu” i njezina zamjenica Maja Gabelica Šupljika s izlaganjem “Zašto je važno da djeca budu medijski pismena”, koje je i objavljeno u knjizi. U knjizi ukupno 19 autora sveučilišnih nastavnika i praktičara (psihologa i novinara) raspravlja o temi medija i etike iz različitih kutova gledanja.

Zajedničko mišljenje promotora bilo je kako ova knjiga predstavlja početak jednog važnog zajedništva u društvenom informiranju i prezentiranju važnih društvenih tema, a s ciljem podizanja razine etičnog postupanja. Posebno je naglašena odgovornost u izvještavanju o djeci. Knjiga je preporučena literatura  na studijima novinarstva i psihologije, a namijenjena je ne samo psiholozima, novinarima i studentima, već i vlasnicima medija te stručnjacima koji se bave obrazovanjem, jer je važnost odgoja za medije naročito podcrtana u posebnom poglavlju.