Apel pravobraniteljice za djecu u vezi medijskog izvještavanja o neodržavanju nastave u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi

Apel pravobraniteljice za djecu u vezi medijskog izvještavanja o neodržavanju nastave u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi

Mediji imaju istaknutu ulogu u formiranju stavova javnosti o događajima vezanim za nasilje među djecom i mladima te promicanju svijesti o zaštiti prava i interesa djece. Primjerenim načinom izvještavanja o slučajevima nasilja među djecom i mladima mediji mogu imati važnu ulogu u suzbijanju budućih događaja nasilja.

Međutim, potaknuti mnogobrojnim medijskim objavama koje se odnose na neodržavanje nastave u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi zbog straha od mogućeg vršnjačkog nasilja, ponovno upozoravamo medije na odgovornost u izvještavanju o djeci i potrebu da se vode etičkim i profesionalnim načelima koja ih obvezuju na poštovanje dostojanstva privatnog i obiteljskog života, a posebice zaštite interesa i dobrobiti djece.

Ovim putem podsjećamo na odredbe Zakona o medijima i Protokola o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima te Kodeksa časti hrvatskih novinara koji izričito navode da je dobrobit djeteta nadređena javnom interesu, stoga apeliramo na urednike, novinare i predstavnike medija da se suzdrže od svakodnevnih i učestalih objava i širenja informacija u javnosti o ovoj konkretnoj, vrlo osjetljivoj situaciji u kojoj su ugrožena prava i dobrobit svih učenika škole. Naglašavamo da je potrebno paziti na primjerenost rječnika te izbjegavati one riječi koje imaju pogrdno ili diskriminirajuće značenje, kao primjerice problematično dijete, dijete zlostavljač, mali nasilnik i sl.

Pozivamo i dužnosnike te predstavnike tijela javne vlasti, ali i sve druge osobe, da se suzdrže od javnih istupa i komentiranja ove situacije te apeliramo na njihovu svijest o vlastitom utjecaju na njezin razvoj i ishode.

Pristup u izvještavanju kojem svjedočimo proteklih dana ne doprinosi smirivanju nastale situacije do koje je, nažalost, došlo, te ujedno ometa rad struke i relevantnih sustava koji su, svaki u svojem području djelovanja, obvezni i odgovorni poduzimati sve što je moguće kako bi se pronašlo rješenje i osigurao nesmetan odgojno-obrazovni rad s učenicima.