Okrugli stol “Pravda, jednakost i različitost u Hrvatskoj”

Okrugli stol “Pravda, jednakost i različitost u Hrvatskoj”

Na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, 13. svibnja 2019., Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo održao je Okrugli stol “Pravda, jednakost i različitost u Hrvatskoj”, u sklopu Jean Monnet projekta Europske vrijednosti u novoj državi članici: Hrvatska u prvih pet godina članstva u EU. Inozemni i hrvatski stručnjaci  govorili su o europskim vrijednostima kao preduvjetu za članstvo u Europskoj uniji i o njihovoj implementaciji, o sporoj konsolidaciji tih vrijednosti u smislu prava manjina, o kulturnoj raznolikosti i interkulturnom dijalogu kao konstitutivnim načelima demokratskog društva. Govorilo se i o europskim vrijednostima u Poljskoj i Slovačkoj u pretpristupnom periodu i danas, te o različitim aspektima hrvatskog pravosuđa danas.

Sudionicima se obratio Tvrtko Jakovina, predsjednik Upravnog odbora Centra Miko Tripalo, skup je moderirao koordinator projekta Dario Čepo, a izlagači su bili članovi Centra Miko Tripalo: Biserka Cvjetičanin iz Instituta za razvoj i međukulturne odnose, te Antonija Petričušić,  bivši predsjednik RH Ivo Josipović, Josip Kregar i Alan Uzelac s Pravnog fakulteta u Zagrebu. Govoreći o europskim vrijednostima i stanju ljudskih prava u Hrvatskoj u raspravi je sudjelovala i pučka pravobraniteljica Lora Vidović.

Cilj okruglog stola bio je usredotočiti se na temu jednakosti građana pred zakonom te tolerancije u odnosu na različitosti u društvu, s naglaskom na važnost nacionalne, ekonomske, kulturne, vjerske, lingvističke i druge različitosti kao temelja europske integracije.

Na skupu je sudjelovala zamjenica pravobraniteljice za djecu Maja Gabelica Šupljika, koja se također uključila u raspravu. Govorila je o tome kako su europske vrijednosti, iz perspektive dječjih prava i djetetovog razvoja, istovremeno i cilj, i proces, i “alat” te kako valja voditi računa o obrazovanju i odgoju za europske vrijednosti kako bi se one internalizirale tijekom odrastanja. Dodala je da valja voditi računa i o tome da društveni kontekst u kojem djeca odrastaju nije uvijek pogodan ni podržavajući za razvoj takvih europskih i univerzalnih vrijednosti.