Skup je organiziran uz potporu zaklade za razvoj civilnog društva, a okupio je predstavnike škola iz Zagreba, Tuhlja, Bjelovara, Koprivnice, Šibenika, Makarske, Pučišća na Braču i drugih, zatim predstavnike udruga koje rade s djecom i druge stručnjake. Voditeljice Duška Gelb i Karmen Ratković pozvale su nastavnike i stručne suradnike koji su u svojim školama provodili radionice za roditelje koristeći se Priručnikom za roditelje koji je objavio Mali korak, da iznesu i ocijene ta svoja iskustva. Središnje pitanje bilo je jesu li nakon provedenih radionica zamijetili promjene u razrednom i školskom ozračju ili barem u odnosima s roditeljima. Svi bez iznimke potvrdili su da su roditelji, nakon početne sumnjičavosti, s velikim zanimanjem aktivno sudjelovali u radionicama te i sami predlagali da se takav rad nastavi. Nažalost, u mnogim školama se to odvija s manjim grupama, kao pojedinačni projekt entuzijastičnog nastavnika ili stručnog suradnika, s iznimkom OŠ Pučišća na otoku Braču gdje su za provođenje radionica s roditeljima osposobljeni svi nastavnici i ostvaruju ih za roditelje svih svojih 200 učenika, kroz roditeljske sastanke.
Radionice pomažu i samim nastavnicima u poboljšanju njihovih vlastitih roditeljskih kompetencija, pomažu i uspostavljanju bolje komunikacije roditelja s vlastitom djecom, utječu i na odnose među samim roditeljima i njihov odnos prema školi. Dodatni dobitak je povećana spremnost roditelja da se uključe u pojedine aktivnosti škole, humanitarne projekte i slično, čulo se u raspravi.
Organizatori su na skup pozvali stručnjake za područje odgoja, obrazovanja, obiteljskih odnosa i dječjih prava da prokomentiraju prikazana iskustva. Sveučilišna profesorica. dr. Vlatka Domović s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu istaknula je kako je veliki propust u formalnoj naobrazbi učitelja to što ih nijedan učiteljski studij ne osposobljava za rad s roditeljima, premda je to vrlo važan i težak dio njihova posla. Nataša Vulić iz Agencije za odgoj i obrazovanje naglasila je kako je zajednički projekt proveden s Malim korakom bio koristan i za nastavnike, i za škole, i za Agenciju. Psihologinja i psihoterapeutkinja Zdenka Pantić istaknula je važnost osobnih odgovornosti i uloga u trokutu dijete – roditelj – škola i pohvalila radionice kao oblik rada koji pomaže njihovu razvoju i učvršćivanju.
Savjetnica pravobraniteljice za djecu Maja Flego podsjetila je da su razvoj pozitivnog školskoga ozračja i partnerstva roditelja i škole važni i kao okruženje koje pogoduje poštovanju i ostvarivanju mnogih dječjih prava u sustavu odgoja i obrazovanja te poželjela da rad s roditeljima uistinu postane široko prihvaćena praksa u svim našim školama.
Izrada i dizajn - Poslovna Spajalica d.o.o. © 2017 Sva prava prenesena na Ured pravobranitelja za djecu