Rezultati projekta “Sigurnost djece na internetu”, koji je realiziralo pet škola iz Hrvatske, uz financijsku potporu Europske unije, predstavljeni su 4. prosinca 2014., na konferenciji održanoj u CARNetu. Rezultat je kvalitetan školski kurikulum o sigurnom korištenju interneta i više od 800 različitih obrazovnih sadržaja – za učenike, učitelje i roditelje – koje su izradili učitelji i stavili ih besplatno svima na raspolaganje na mrežnoj stranici projekta petzanet.HR i na YouTube kanalu. Projekt je vodila OŠ Veliki Bukovec, s partnerima OŠ Popovača, OŠ “Mladost” iz Osijeka, OŠ Gripe iz Splita i OŠ “Mato Lovrak” iz Nove Gradiške.
Voditeljica projekta Lidija Kralj, učiteljica matematike i informatike u OŠ Veliki Bukovec na konferenciji je istaknula kako prostojeći kurikulum u osnovnoj školi ne propisuje čak ni minimum znanja o odgovornom i sigurnom korištenju interneta, računala i mobilnih tehnologija koja bi djeca trebala imati. – Uložili smo zato svoje znanje i entuzijazam uz financijsku podršku EU te razvili sadržaj koji sada svi kolege učitelji mogu obrađivati prosječno jedan sat mjesečno u sklopu nastave – istaknula je L. Kralj, pozivajući sve škole da iskoriste ove vrijedne, metodički oblikovane sadržaje na dobrobit svojih učenika. Zajedno s njom, način rada na ovim sadržajima prezentirali su Darko Rakić iz Popovače, Zehra Delić iz Osijeka, Vesna Lončar Cindrić iz Nove Gradiške i Tea Toplak iz OŠ Veliki Bukovec.
Tijekom 16 mjeseci, koliko je projekt trajao, suradnici u projektu izradili su školski kurikulum, koji je organiziran u četiri modula prema dobi učenika (1./2. razred, 3./4., 5./6. i 7./8. razred) te u pet cjelina: informacije, komunikacija, stvaranje sadržaja, sigurnost i rješavanje problema. Neke od tema obuhvaćenih kurikulumom su zaštita osobnih podataka, pravila komunikacije i ponašanja na internetu, opasnosti društvenih mreža, dijeljenje i autorska prava, krađa identiteta, digitalni tragovi, kritičko vrednovanje informacija i sprečavanje elektroničkog nasilja.
Udžbenici i priručnici su pripremljeni u PDF i flip formatima, a pripremljeni su i e-udžbenici u virtualnoj učionici i multimedijski obrazovni sadržaji s igrama i animiranim pričama privlačnim za djecu. Originalne online igre napravljene su za sve uzraste učenika kako bi kroz razne problemske situacije mogli vježbati i razvijati motoričke sposobnosti te usvajati primjerene obrasce ponašanja za odgovorno i sigurno korištenje interneta, računala i mobilnih tehnologija.
Tijekom cijelog projekta više od 5400 učenika i roditelja iz pet županija bili su uključeni u različite aktivnosti, a u posljednjoj fazi projekta školski kurikulum vrednovale su škole koje sudjeluju u projektu i vanjski savjetnici, a provedeno je i pilot testiranje 440 učenika i roditelja. Sve su škole u sklopu projekta opremljene i mobilnom učionicom koja ima interaktivnu ploču s projektorom i ukupno 120 tablet računala s tipkovnicom za učenike.
Na predstavljanju rezultata projekta bila je i savjetnica pravobraniteljice za djecu Maja Flego.