U povodu izjave državnog tajnika u Ministarstvu znanosti i obrazovanja doc. dr. sc. Matka Glunčića na N1 televiziji, u kojoj je ispodprosječne rezultate učenika iz Hrvatske na međunarodnom testiranju PISA obrazložio time što su testiranjem obuhvaćena i djeca s posebnim potrebama i pripadnici nacionalnih manjina, pravobraniteljica za djecu Ivana Milas Klarić javno je reagirala, u skladu sa svojim ovlastima iz Zakona o pravobranitelju za djecu i Zakona o suzbijanju diskriminacije. Tom je prilikom također upozorila ministra znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Pavu Barišića da je njegov suradnik tom neprimjerenom i neprihvatljivom izjavom osobito uvrijedio svu djecu pripadnike nacionalnih manjina i djecu s teškoćama u razvoju.
U svojem obraćanju medijima pravobraniteljica je izjavila kako je izraženi stav državnog tajnika iznenađujuća i zabrinjavajuća reakcija na podatke dobivene znanstvenom metodologijom u sklopu međunarodnog PISA testiranja, a u kojem se pokazalo da hrvatski učenici ostvaruju rezultate ispod prosjeka zemalja OECD-a u području čitateljskih matematičkih i prirodoznanstvenih kompetencija. Takvi podaci sami po sebi trebaju izazvati zabrinutost i nastojanje da se svi napori usmjere na detektiranje slabosti u odgojno-obrazovnom sustavu i poboljšanje kompetencija učenika, naročito sposobnosti primjene naučenoga.
Zbunjujuće je kad stručna osoba visoko pozicionirana u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, umjesto da se suoči s rezultatima i shvati ih kao poticaj za konstruktivne promjene, takve rezultate nastoji relativizirati, a posve je neprihvatljiva izjava o tome da su rezultati loši zato što su testiranjem obuhvaćeni i pripadnici nacionalnih manjina i djece s teškoćama u razvoju. Osim što pokazuje neupućenost i očitu nespretnost u izražavanju, takva izjava pokazuje i upitan stav prema pripadnicima nacionalnih manjina i djeci s teškoćama u razvoju.
Pravobraniteljica je rekla kako je dobro što se državni tajnik Glunčić nakon toga ispričao, međutim ocijenila je da je njegovo prethodno izneseno stajalište krajnje problematično i opasno za sustav koji po definiciji treba spriječiti svaku diskriminaciju i omogućiti svakom djetetu jednak pristup ostvarivanju prava na odgoj i obrazovanje.