Izbornik

Članovi MMS-a sudjelovali na Konferenciji hrvatskih psihologa

Članovi MMS-a sudjelovali na Konferenciji hrvatskih psihologa

Na poziv Zagrebačkog psihološkog društva članovi Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu (MMS), učenici Iva Jakopović, Ben Lacković i Erik Černeka, sudjelovali su 11. studenoga 2022. u raspravi na Okruglom stolu “Što nam treba da bismo imali škole u kojima se osjećamo dobro?”. Okrugli stol održan je u okviru 29. godišnje konferencije hrvatskih psihologa, u Tuheljskom Toplicama, a mladi savjetnici na njemu su sudjelovali uz podršku odraslih savjetnicae pravobraniteljice za djecu Davorke Osmak Franjić i Lidije Petrović.

Okrugli stol je vodila Marina Trbus, kao predstavnica Zagrebačkog psihološkog društva, a uz članove MMS-a sudjelovale su školska psihologinja Berislava Silić Matasić iz OŠ Lučko, Iva Stasny Brosin kao predstavnica roditelja, Linda Rajhvajn Bulat iz Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta u Zagrebu i Zrinka Ristić Dedić iz Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Članovi MMS-a i savjetnica pravobraniteljice Davorka Osmak Franjić u raspravi su odgovorili na nekoliko pitanja, o kojima su prethodno raspravljali i usuglasili stavove s ostalim članovima MMS-a.

Tom prilikom osvrnuli su se na podatak dobiven u istraživanju, koje je Ured pravobraniteljice za djecu proveo 2017. i 2018. godine u osnovnim i srednjim školama, da gotovo 25 posto učenika iskazuje kako u svojim školama nisu sretni te se ne osjećaju povezano sa svojim vršnjacima i odraslima u školi. Ovaj nalaz komentirali su u kontekstu pandemije i potresa koji su nas u međuvremenu pogodili. Govorili su i o tome kojim bi se problemima, koji se tiču djece i mladih, odrasli više trebali baviti. Također je bilo govora o tome imaju li djeca priliku raditi neke grupne projekte u školi koji povezuju predmete i potiču ih da zajednički uče, otkrivaju i zaključuju, te na koji se način to vrednuje.

Na okruglom stolu je govorilo se i o suradnji roditelja i škole, te o tome kako bi se ona mogla unaprijediti i što bi moglo pridonijeti smanjenju pritiska u sustavu ocjenjivanja, kao i povećanju osjećaja povezanosti i zadovoljstva učenika u školi. Na kraju rasprave članovi MMS-a su  pozvani izraziti jednom riječju što je to što im treba od odraslih da bi se u školi osjećali dobro. Mladi savjetnici pravobraniteljice svoje su potrebe pretočili u riječi: podrška, razumijevanje, osjećaj ugodnosti u školi.

Sudjelovanje članova MMS-a na konferenciji psihologa prvo je ovakvo iskustvo suradnje koje su pozdravili i sudionici rasprave, i publika. U publici su se nalazile sveučilišne profesorice koje sudjeluju u obrazovanju psihologa, školske psihologinje i psiholozi, kao i drugi zainteresirani psiholozi i psihologinje. Oni su svojim reakcijama tijekom rasprave članovima MMS-a iskazali podršku i razumijevanje. Za članove MMS-a Ivu, Bena i Erika bila je to prilika još jednom pokazati važnost dječjega sudjelovanja/participacije u rasprava o temama koje čine njihovu svakodnevicu.