Još jedan sastanak Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu, održan u Donjoj Stubici 13. i 14. travnja 2018., protekao je u angažiranoj i kreativnoj raspravi i rezultirao vrijednim idejama o potrebnim promjenama i mogućim poboljšanjima u dječjoj svakodnevici. Sastanak je započeo razmjenom informacija o aktivnostima MMS-a u prethodnim mjesecima. Pravobraniteljica Helenca Pirnat Dragičević govorila je o posjetu troje članova MMS-a Predsjednici Republike, organiziranom u povodu Dana ružičastih majica 28. veljače, kad su brojni predstavnici djece i mladih te stručnjaka za rad s djecom razgovarali o važnosti prevencije vršnjačkoga nasilja. Također, voditeljica MMS-tima savjetnica Davorka Osmak Franjić izvijestila je o sudjelovanju većeg broja članova MMS-a na skupu koji je organizirao UNICEF o temi na koje sve načine poslovni sektor može podupirati djecu i zaštitu njihovih prava. Najavljeno je i sudjelovanje predstavnika MMS-a na međunarodnoj konferenciji EUROCHILD-a koja će se održati u Opatiji krajem listopada ove godine.
Središnji dio sastanka bio je rasprava o obrazovnoj reformi i ključnim problemima u školi koje bi valjalo zahvatiti aktualnom reformom. Što bi sve trebalo mijenjati na razini sadržaja, načina izvođenja nastave, provjere znanja, organizacije izvannastavnih aktivnosti, kao i raznih natjecanja učenika, pružanja podrške učenicima bila su pitanja na koja su članovi MMS-a ponudili brojne odgovore. Problem prevelikog opterećenja gradivom povezan je u raspravi i s kvalitetom nastave te je ponuđeno više mogućih rješenja koja bi pridonijela smanjivanju pritiska na učenike: povezivanje i usklađivanje sadržaja različitih predmeta; povezivanje poučavanja s primjerima iz života i prikaz primjene znanja u praksi; zanimljivija nastava; individualizacija nastave tj, prilagodba mogućnostima pojedinog učenika; „prebacivanje“ nekih obveznih predmeta/sadržaja u izborne; primjena raznovrsnih načina poučavanja; podrška trajnom usavršavanju nastavnika…
Istaknuto je i da je osnovnoj školi jako važno omogućiti učenicima da se na privlačan način upoznaju s različitim profesijama i strukama kako bi im se olakšalo donošenje odluke o izboru budućeg školovanja, odnosno zanimanja. Članovi MMS-a će nastaviti raspravu o ovoj važnoj temi i na svome e-forumu te će pripremiti i preporuke za donositelje odluka u području obrazovanja.
Sljedećeg dana uslijedila je rasprava o temi “Dječja prava i mentalno zdravlje”, u sklopu pripreme za sudjelovanje pravobraniteljice za djecu na sastanku Europske mreže pravobranitelja za djecu – ENOC-a. Europski pravobranitelji za djecu žele omogućiti da se u društvu više čuje glas djece i o toj temi, kako bi se u suglasju s djecom tragalo za najboljim rješenjima u pružanju potpore njegovanju mentalnog zdravlja djece i mladih. Kroz raspravu u malim grupama te izlaganje prijedloga u zajedničkom radu iskristalizirale su se poruke poput važnosti razvoja socijalnih vještina u školi, razvoja samopouzdanja, empatije i osjećaja zajedništva, istaknuta je i važna uloga razrednika i stručnih službi, kao i veliki potencijal vršnjačke uzajamne podrške.
Za kraj je održana radionica “Nasilje među djecom i mladima u školi – sada vidim što mogu učiniti!”. Zadatak je bio u manjim grupama prikazati jednu situaciju vršnjačkoga nasilja u školi – u obliku “zaleđenog kadra”, pri čemu ostali pogađaju značenje prikazanoga prizora. Nakon toga slika se mijenja u prikaz pozitivnog rješenja prikazane nasilne situacije. Na kraju su svi zajedno raspravljali o predočenim oblicima nasilja i mogućim rješenjima te predlagali moguće oblike prevencije vršnjačkoga nasilja u školi, kao i načine učinkovitoga reagiranja na pojavu nasilja.
Bila su to dva dana intenzivnog i aktivnog učenja o pravima djece, ali i ispitivanja mogućnosti dječjega sudjelovanja u raznim područjima života. Pritom su zajedno učili i odrasli i djeca – jedni od drugih. Za pravobraniteljicu i njezin tim bio je to ujedno i putokaz, i vrijedan izvor informacija, ali i podsjetnik na to da u zastupanju prava djece u bilo kojem području uvijek trebaju imati u vidu i dječju perspektivu.