Izbornik

Odbori Hrvatskoga sabora raspravljaju o medijskoj pismenosti djece

Odbori Hrvatskoga sabora raspravljaju o medijskoj pismenosti djece

Drustvena mrezaU Hrvatskome saboru 10. veljače 2014., na inicijativu pravobraniteljice za djecu Mile Jelavić i u povodu Dana sigurnijeg interneta, održat će se zajednička tematska sjednica Odbora za informiranje, informatizaciju i medije, Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu te Odbora za obitelj, mlade i sport. Sjednica pod nazivom „Medijska pismenost za sigurnost djece u svijetu medija i interneta“ održat će se u Maloj vijećnici (dvorana „Josip Šokčević“) od 10.30 do 12.30 sati.

 

Uvodna izlaganja na tematskoj sjednici održat će pravobraniteljica Mila Jelavić, prof. dr. sc. Gvozden Srećko Flego, član Odbora za obrazovanje znanost i kulturu Hrvatskoga sabora. Zatim će Mirela Rašić, voditeljica odjela Političko izvještavanje i analize u Predstavništvu Europske komisije u Hrvatskoj održati izlaganje „Stajališta Europske komisije o medijskoj pismenosti i zaštiti prava djece u medijima“, doc. dr. sc. Igor Kanižaj, profesor na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i predstavnik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu održat će izlaganje „Medijska pismenost u EU i RH – Mogućnosti i prijetnje“, a završno izlaganje, prije rasprave, održat će Lidija Kralj, članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje, učiteljica iz Osnovne škole Veliki Bukovec, škole koja je nositelj EU projekta „Sigurnost djece na internetu“, a čiji je cilj razviti kurikulum o sigurnosti djece na internetu za sve osnovne škole u Hrvatskoj.

Svakom djetetu treba omogućiti siguran pristup medijima te sadržajima važnim za njegovu dobrobit i razvoj, kao i stjecanje medijske pismenosti i razvoj medijske kulture na svim razinama odgoja i obrazovanja, napose u obveznom školovanju. Programi razvoja medijske pismenosti trebaju omogućiti djeci razumijevanje načina funkcioniranja medija, razvoj kritičkog pristupa medijskim sadržajima, stjecanje vještina digitalne pismenosti te osposobljavanje za korištenje, kao i za vlastito stvaranje pozitivnih sadržaja na internetu i u drugim medijima.

Široka dostupnost interneta putem nove tehnologije daje dodatnu težinu ovim pitanjima jer je, uz izvanredne poticajne mogućnosti učenja i druženja, donijela nove rizike i opasnosti za djecu. Unatoč mnogim inicijativama na području medijskog odgoja i poučavanja o sigurnosti na internetu, u Hrvatskoj još nema jasne politike rješavanja ove problematike. Pojedine udruge, škole i pojedinci, poput Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu i njihovog projekta „Djeca medija“ te Osnovne škole Veliki Bukovec, portala Suradnici u učenju i drugih, mnogo su učinili na ovom području, ali medijska pismenost još nije ostvarena kao pravo svakog djeteta. Stoga se očekuje da tematska sjednica triju odbora Hrvatskoga sabora potakne sustavno rješavanje ovoga problema.